چگونه UI/UX کار شویم؟

از طریق تبلیغات رپورتاژ میتوان مخاطب را با دلایل منطقی تشویق به بازدید از سایت نمود. اگر یک بار رپورتاژ آگهی سفارش دهید، گزارشی که از سایت شما گرفته شده برای مدت زیادی در سایت موردنظر می ماند و مشتریان زیادی راجذب می کند. این جلسه برای شما معجزه می کند؛ برای اولین بار در ایران، مباحث خاص و علمی روش های شناخت کاربر یا کاربر پژوهی را تجربه خواهید کرد. آیا شما به عنوان یک طراح میتوانید، در یک زمان مناسب برای تمامی صفحات، طراحی رابط کاربری را انجام دهید؟ اگر ابتدای مسیر طراحی هستید، اواسط مسیر طراحی هستید، یا حتی محصول خود را به بازار فرستادید این جلسه به درد شما می خورد. تکنیکهایی را یاد خواهیم گرفت که با استفاده از آن بتوانیم بهتر با کاربران ارتباط برقرا مشاوره سئور کنم. همه این نقشهها پس از آن میتوانند در داخل وبمستر تولز بارگذاری شوند به طوریکه گوگل جای آنها را میداند و میتواند از آنها استفاده کند. به این علت که معمولاً موتورهای جستجو، توضیحاتی که از نظر خود بیشتر به موضوع مورد جستجوی کاربر نزدیک است را نمایش میدهند. معلوم نیست که تغییراتی که در مغز دیده می شود علت افسردگی است و یا اینکه به عنوان پیامد افسردگی می باشد.

طراحی استراتژی محتوا

اینکه چطور میتوانیم توجه کاربر را به نقاطی جلب کنیم که ما میخواهیم. چطور تصمیم گیری می کنند؟ حالا سوال مطرح می شود که زمانی که کاربر خواسته و نیاز خود را سرچ می کند گوگل شما را به عنوان جواب صحیح به کاربر نشان می دهد یا رقیب شما را؟ بعد از مهارت روانشناسی و کنترل کاربر نوبت به این می رسد که شما در زمینه طراحی، دانش آکادمیک پیدا کنید! چطور کاربر را کنترل کنیم؟ در ویدیو اول راجع به این که چطور میتوانیم یک فیل را یکجا بخوریم صحبت میکنیم! تعدادی از کلید واژههای نوشته شده در متنتان را شناسایی کنید و آن را به صفحه سایت خود لینک کنید. البته کار در فروم تکنیک های بسیاری دارد که مهمترین مساله آن فعال بودن در این فروم ها می باشد. محتوای لینک هر صفحه در این تگ قرار دارد. به همراه این جلسه آموزشی کتاب متدهای microinteractions و چند کتاب ارزشمند راجع به هدایت بصری کاربر قرار گرفته است. به همراه این جلسه آموزشی کتاب متد های IDEO cards و دو مقاله ارزشمند راجع به آنالیز اطلاعات و تحلیل رقابتی قرار گرفته است. گرچه این دو روش در سئو سایت تاثیر مثبت دارند، اما بعضا موجب افزایش نرخ پرش سایت هم میشوند.

امروزه طراحانی وجود دارند که هر دو تخصص UX و UI را در کنار هم دارند و این طراحان برای پیاده سازی قالب های وب سایت هر دو نقش را بر عهده می گیرند و البته دستمزد آنها معمولا از طراحان تک تخصص بالاتر می باشد. وردپرس 20 درصد سایت های جهان را شامل می شود و با توجه به تعاملی که گوگل با وردپرس شروع کرده می توان تنها با نصب پلاگین رسمی AMP از تمام پلاگین ها و قالب های این پرتال بدون ایجاد تغییر در آنها استفاده کرد. بدون دسته، مجبور بودید تیغه چاقو را با دست بگیرید که هم خطرناک است و هم استفاده از آن راحت نیست. پس اگر شما هم قصد دارید کنترل کاربران خود را در دست بگیرید این جلسه مناسب شماست. در یک بازار رقابتی این تکنیک خیلی به درد شما خواهد خورد. و با قواعد انتخاب رنگ در سیستمهای نرم افزاری و روشهای استفاده از آن به صورت تخصصی آشنا خواهیم شد. یکی از مهمترین کارهای ممکن که هر نرم افزاری نا خودآگاه قصدش را دارد: “ارتباط با کاربر” و تکنیکهای روز دنیا در طراحی روابط کاربری را یادخواهیم گرفت. رابط کاربری پنجره اییست که ایرانیان از طریق آن، وبسایت، اپلیکیشن، یا سیستم نرم افزاری شما را تجربه میکنند.

نمونه صفحه اول سایت

اگر تا حالا برایتان این سؤال پیش آمده که کاربران در زمان مواجه با یک سایت یا اپلیکیشن به کدام قسمتها نگاه میکنند و یا این که جذابترین بخش اپلیکیشن یا سایت شما کجاست؟ مثلا کاربر با دادن نام و نام خانوادگی و ایمیل، انتظار دارد بسته به نوع سایت صاحب یک E-book یا کد تخفیف یا مواردی این چنینی شود. هر چه این عدد کمتر باشد، نشان از پرترافیک بودن و مقبولتر بودن سایت شما در نزد بینندگان دارد. در ویدیو پنجم راجع به چگونگی توجه به جزئیات در طراحی صحبت خواهیم کرد و شما را با مفهوم micro interaction آشنا خواهیم نمود. معمولا بیشتر سایتهای با ارزش ایرانی، بخشی را در تعرفه تبلیغاتی خود دارند به نام ریپورتاژ. در این بخش به بررسی این چالش و راهکارها میپردازیم. تکنیک های کاربر پژوهی را به صورت کامل یاد خواهیم گرفت و در پایان با یک مثال کاملا عملی به اشتباهاتی اشاره می کنیم که متاسفانه خیلی ها مرتکب می شوند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *