طراحی UI و UX چیست ؟

پرسش مهمی است. در رویکرد هویتی به طراحی و مدیریت برند دو سرمایه و ارزش ذهنی وجود دارد که بر پایهی هویت و یک تحریریه سازمانیافته و هماهنگ شکل میگیرند. شهرت هم مانند تصویر ارزش ذهنی است با این تفاوت که در بلند مدت شکل میگیرد و در واقع به نوعی ارزیابی بلند مخاطبان یک رسانه از عملکرد آن است. البته شاید کسی استدلال کند که سیاسی شدن فرجام همه روزنامهها در ایران است و همشهری هم استثنا نیست. در آن انتخابات هماهنگی کممانندی میان منافع کارگزاران، اصلاحطلبان که هنوز با برچسب نیروهای چپ شناخته میشدند و طبقه متوسط، وجود داشت و به همین دلیل نقشآفرینی همشهری عین پاسخگویی به نیاز طبقه متوسط و همراهی با ارزشهای آن در حوزه سیاسی قلمداد شد و حتی نقش مثبتی در تصویر مطلوب از آن داشت؛ این نقش آن قدر پررنگ بود که جریان رقیب آقای خاتمی حمایت روزنامه از او را با ادعای سوءاستفاده از امکانات دولتی و تخلف انتخاباتی پیش میکشید.

خريد بازديد و جستجوي گوگل بهبود جايگاه جستجو

بعد از آنالیز و بررسی سایت مورد نظرتان، روی Register یا Signup که معمولا در سمت راست یا چپ سایتها قرار دارد کلیک کنید. شما برای لینک سازی میتوانید هر یک از روش های زیر را بررسی کنید و هر کدام را در شرایط مورد نظر به کار بگیرید. از آنجا که امروزه مشتریان انتخاب متفاوت و متعددی در یک زمینه دارند، طراحی UI اهمیت بسیاری در ایجاد تمایز و برتری میان رقیبان شما خواهد داشت و باعث میشود نظر مشتری بیشتر به سمت شما جلب شود. این کار باعث شد تا سالها تیم یکدست و منسجمی را تشکیل دادند که با هویت آن علقه شناختی و احساسی داشتند و به همین دلیل بود که پس از خروج تیم کارگزاران از شهرداری و چرخش فرمان روزنامه، بسیاری از اعضای کلیدی آن تحریریه از این روزنامه رفتند یا به شکلی در حاشیه قرار گرفتند. بسیاری از افراد در تعریف این سه معیار دچار اشتباه میشوند و گاهی آنها را به جای یکدیگر استفاده میکنند. درس برندشناختی از تجربه تحریریه روزنامه در این بخش عبارت است از اینکه تحریریه فقط یک خط تولید خشک و خالی نیست و هماهنگی آن با هویت، اهداف و چشم اندازها در شکلگیری برند رسانه بسیار کارساز است.

نشانه گذاری بعنوان محتوای مهم

به هر حال این روزنامه در طبقه متوسط جایگاهیابی شده بود و در ایام انتخابات ۸۴ هم به این دلیل که پایگاه هدف رأی احمدینژاد بیشتر از طبقه غیرمتوسط و به طورطبیعی غیرهمشهریخوان بودند، این رسانه چندان در کمپین احمدینژاد به کار نیامد تا پیام او را به جمعیت هدف برساند. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که یک کتاب را در گوگل جستجو کنید. در واقع نگاه گوگل به سایت ما مثل یک دوربین است که در یک خیابان نصب شده… البته کسانی که آن زمان نقد داشتند و آن را ابزار دست کارگزاران میدانستند وقتی خودشان انتخابات شورای دوم را بردند، در استفاده از این روزنامه به هر شکل ممکن تردید نکردند. این روزنامه در دوره شهرداری آقای احمدینژاد چه وضعی پیدا کرد؟ در صورتی که این سایتها به شما بک لینک دائمی بدهند، بازدید سایت شما افزایش پیدا میکند. البته این هماهنگی برای همیشه ادامه پیدا نکرد و کشمکشهایی پیش آمد که در یکی از آنها روزنامه با شکایت خانه کارگر چند روزی توقیف شد. این کاهش سهم در دورههای بعد هم ادامه یافت تا به مرور میان هویت مطلوب این برند با آنچه به عنوان تصویر و شهرت همشهری در ذهن مخاطبان شکل گرفته بود، فاصله بعیدی افتاد.

بررسی لینک های ایندکس شده سایت در گوگل

آقای قالیباف پس از ورود به شهرداری تهران ابتدا محسن چینیفروشان را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد که یک چهره فرهنگی و آموزشی بود و سابقه کار در همشهری را هم داشت. ضمیمههای روزنامه همشهری -که بعضی از آنها مانند همشهری ماه بعدها به مجله تبدیل شدند- هم در مسیر ایجاد این تصویر و شهرت حرکت میکردند و در مجموع صدای ارکستری که از آن شنیده میشد برای طبقه متوسط گوش نواز، هماهنگ و متفاوت نسبت به روزنامهها و رسانههای دیگر بود. مشکل شهرت در این برند از جایی آغاز شد که این روزنامه وزن خدمات دادن به ذینفعهای محدودتر اما قدرتمندتر یعنی گروههای سیاسی و شهرداری را در مقایسه با ذی نفع اصلی یک رسانه یعنی مخاطب و درباره همشهری یعنی طبقه متوسط افزایش دهد. هویت این روزنامه بر این پایه گذاشته شد که رسانهای متفاوت برای طبقه متوسط به عنوان ذینفع اصلی این برند باشد و نقطه قوت برند هم در این بود که با فرم و محتوایی متفاوت و تحریریهای که تصویری درستی از این هویت داشت، به مرور نزد این طبقه شهرتی به دست آورد که به دنبال حرفهای تازه از جنس جامعه، زنان، محیط زیست و حتی سیاست بود.

بهینه سازی سئو جوملا

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مشاوره سئو لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *