چگونه سئوی سایت های رقیب را آنالیز کنیم؟

تجربه! تجربه امیر قمصری و تیم نیوسئو به تنهایی می تواند ضامن این باشد که شما قرار است یک تحلیل سئو کامل و جامع داشته باشید که بر اساس معیارهای زیادی تشکیل شده است.

تولید محتوای بصری

یک تولیدکننده محتوا حرفهای برای ایجاد محتوای هدفمند باید نکات زیادی را در نظر بگیرد. بر هیچکس پوشیده نیست که گوگل توجه زیادی به پروفایل بک لینک (لیست لینک های شما) شما دارد و آن ها در جریمه کردن وبسایت هایی که به راهنمایی های وبمستر (Webmaster Guidelines) بی توجه هستند و آن را برآورده نمی کنند بسیار سریع اقدام می کنند.

سئو و راه های انطباق با آن

قابلیت جذب کاربر بسیار اهمیت دارد اما اینکه شما بتوانید کاربران را با محتوای سایت ترغیب به ماندن کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. رزومه ای ارزشمند است که همه جا در دسترس باشد؛ با یک جستجوی ساده می توانید هر اطلاعاتی که در مورد نیوسئو لازم داشتید را به دست بیاورید؛ این حق شما است.

اما اینجا جواب فقط یک کلمه است: برندینگ. ممکن است در حوزه رقابتی خود فعالیت درخشانی داشته باشید و یکی از صاحبنامان حوزه کاری خود باشید، اما اینها نمیتواند دلیلی بر خوب بودن سئو شما باشد؛ ممکن است اینها همه دستاوردهای کمپینهای بازاریابی شما باشد.

اصول اساسی سئو

✔️ سومین نکته؛ آخرین مسئله این است که ما همواره از ابتدای کار خود، هدفمان این بوده است که همه وب سایت های کشور، به اهمیت سئو پی ببرند و اینکه شما می خواهید قدمی در این بر دارید و در آینده به یک سایت سئو شده تبدیل شوید که فروش فوق العاده ای دارد، دلیلی است برای افزایش علاقه و امیدواری ما به صنعتی که در آن در حال فعالیت هستیم.

به همین دلیل، شما نمیتوانید بر اساس پیشفرضهای ذهنی خود عمل کنید و مثلا لینکسازی را طبق منوال گذشته انجام دهید؛ شما نیاز دارید که سایت خود را مورد سنجش قرار دهید.

مثلا دوربین را در جای ثابتی قرار دادهاید و دارید کیک تهیه میکنید. نیاز به سرمایهی اولیهی کم: تولید محتوا به یک موبایل و یک کامپیوتر نیاز دارد و در طول مسیر هم، هزینهی اصلی شما، هزینهای است که برای دسترسی به منابع مختلف پرداخت میکنید.

بررسی ابزار سئو

این تصور که ترویج و توزیع محتوا، آخرین مرحلهی چرخه حیات آن است، یک خطای استراتژیک بزرگ است که متأسفانه خیلیها مرتکب آن میشوند. آقای Gary Illyes از گوگل در توییتر خود اعلام کرده است که به واسطه انتخاب یک کشور به خصوص، تغییر زیادی را در میزان ترافیک مشاهده نخواهید کرد.

اگر تاکنون با مواردی از این دست برخورد نکردهاید و نمیدانید چگونه به واسطه تولید محتوای با کیفیت مخاطب را جذب خود کنید، بهتر است در ابتدا با اصول تولید محتوا آشنا شده و بعد در این مسیر قدم بگذارید.

همکاری ما با برندها و وب سایت های مختلف و اثربخش بودن این همکاری می تواند دلیل فوق العاده مهمی برای اعتماد باشد.

Seo وب سایت

پیشرفت و موفقیت شما برای ما از اهمیت بسیار مشاوره سئو زیادی برخوردار است. بدون شک میتوانیم از بین تمام ابزارهای موجود ۲ ابزار بسیار خوب را به شما معرفی کنیم.

تعداد بازدید سایت در روز

میتوانید آدرس سایت خود را برای آنها ارسال کنید تا نظر تخصصی خود را درباره سایت شما بدهند و پیشنهاداتی برای بهتر کردن آن نیز در اختیار شما قرار دهند؛ اما بهتر است از چگونگی تحلیل سایتتان نیز سر در بیاورید تا متوجه شوید که سئوکاران و تمام فعالان و کاربلدان این حوزه، از ابزارهایی برای این کار کمک میگیرند.

اتوریتی چیست؟

سایت ها و آنالیزورهای فراوانی هستند که با دریافت هزینه، کار آنالیز و بررسی وضعیت سئو سایت را انجام می دهند و چون هزینههای دریافتی براساس دلار می باشد، علاوه بر گران تمام شدن برای کاربران ایرانی، سختی پرداخت آن را نیز باید درنظر گرفت.

اما همانطور که خود نیز می دانید انجام فعالیت در زمینه سئو، بدون بررسی و آنالیز وضعیت فعلی سایت و شناسایی ضعف های آن کار بیهوده ای است. بهترین ابزارهای آنالیز سئو سایت کدامند؟

طراحی و بهینه سازی سایت

از این رو ما در این مطلب به معرفی ابزارهای رایگان بررسی سئو سایت در زمینه های مختلف پرداخته ایم.

سئو جدید گوگل

لازم به توضیح است که سایت های معرفی شده در زمان نگارش این مطلب بصورت رایگان فعالیت کرده ولی ممکن است بعدتر، آن ها نیز به جرگه ابزارهای پولی بپیوندند.

بهینه سازی پست برای سئو سایت

به همین دلیل می بایست همواره باید برای بهبود سئو سایت تلاش نمود. این بروزرسانی گوگل به شناسایی بک لینک های غیر طبیعی سایت ها پرداخته و آنهایی را که از روش های نامتعارف بک لینک به دست اورده اند جریمه خواهد کرد.

توجه داشته باشید که این اقدامات باید توسط متخصصین این حرفه انجام شود تا به رشد وب سایت و قرار گرفتن آن در صفحه اول موتور جستجو منجر شود. تجزیه و تحلیل رقبا را کامل کنید : روی سایت رقبا مهندسی معکوس انجام دهید (نقاط ضعف و قوت را مشخص کنید) ، تعداد بک لینک ها و ریفر دامین های وب سایتتان را با رقبا مقایسه کنید ، برای مقایسه بهتر است از ابزار AHREFS و MOZ استفاده کنید.

ماه پیش که با یکی از مشتریان در مورد تحلیل سایت فروشگاهیاش جلسهای ترتیب داده بودم، حدود نیم ساعت در مورد فعالیتهای مفیدش روی سایت توضیح داد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *