بک لینک و رپورتاژ آگهی در سئو چه تاثیری دارد؟

توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با تاثیر سرعت سایت روی سئو و همینطور روشهای افزایش سرعت سایت، راهنمای کامل سرعت سایت را بخوانید. معمولاً فاکتورهای مشترکی روی نرخ پرش و نرخ خروج تاثیر میگذارند. البته در ادامه توضیح دادیم که بررسی نرخ پرش به تنهایی کار اشتباهی است. پس با این تعاریف اگر در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ کاربر به وبسایت شما وارد شوند و ۲۰ نفر از آنها فقط چند ثانیه به صفحه اصلی نگاه کنند بعد سایت را ببندند یعنی نرخ پرش سایت شما در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ درصد است. اگر دو کاربر وارد سایت شوند و یکی از همان صفحه اصلی سایت را ترک کند اما دیگری به بازدیدش از بقیه بخشهای سایت ادامه دهد؛ یعنی نرخ خروج و پرش صفحه اصلی ۵۰ درصد است. گوگل آنالیتیکس برای این که نرخ پرش را حساب کند از دو مفهوم دیگر به نام سشن (session) و هیت (Hit) استفاده میکند. پرش یا بانس یعنی سشنی که فقط یک هیت دارد. چون آخرین بازدید کاربر از صفحه اصلی بود و در سشن ایجاد شده هم فقط یک هیت یعنی همان بازدید وجود داشت. SEM پروسه جمع آوری و هدایت ترافیک بازدید و دیده شدن وب سایت در نتایج جستجو، با استفاده از اقدامات پولی و غیر پولی است.

تاثیر بک لینک در گوگل

اگر بک لینک ارزان باشد یعنی هرکسی میتواند به راحتی در همان فضایی که شما حضور دارید برای خود لینک سازی کند و با افزایش تعداد این لینک ها در یک سایت عملا ارزش و اعتبار منتقل شده به هریک از این سایت ها کاهش می یابد. در دنیای امروزه در حیطه طراحی سایت بحث بک لینک و سئو در بهینه سازی سایت و همچنین روشی برای بهبود بازاریابی تجارت الکترونیک اهمیت زیادی دارد .در این مقاله به تعریفی برای بک لینک میپردازیم .قبل از توضیح بک لینک انواع لینک را بهتر است بشناسید چون نوع لینک تاثیر مهمی در رتبه سایت شما دارد. بک لینک فالو آن چیزی است که از نظر گوگل بروی رتبه سایت شما تاثیر دارد . رپورتاژ آگهی از زیر مجموعه این روابط هستند و برای کسب و کارهای آنلاین امروزه نیز بسیار پرکاربرد است. محاسبه رتبه الکسا برای هر وبسایت بر اساس ترکیبی از تخمین بازدید کننده منحصر به فرد (Unique Visitors) و تخمین بازدید صفحه (Pageviews) در سه ماه گذشته است. به علاوه، تکنیکهای کلاه سیاه وجود دارد که با آنها میتوان بازدید و تعامل مصنوعی ایجاد کرد. شاخص نرخ خروج دقیقاً می خواهد این آخرین صفحه بازدید شده را مشخص کند.

خدمات سئو در تهران

مت کاتز در یکی از ویدئوهای خود به این موضوع اشاره کرده است که : “ممکن است ما به این که دامنه برای چه مدت زمانی ثبت شده است توجه کنیم به این دلیل که اسپمرها ، دومینرها و بازاریابان و دیگر افرادی که فکر می کنیم ممکن است نتایج جستجوهای ما را تغییر دهند، اغلب دامنههایشان را برای مدت کوتاهی ثبت می کنند”. همانطور که در مقالهی سئو چیست اشاره کردیم، بک لینکسازی از مهمترین تکنیکهای سئوی خارجی یا off page محسوب میشود. محبوبیت دامنه: محبوبیت دامنه به تعداد بک­لینکهایی اشاره داره که یه وب­سایت از دامنه های دیگه گرفته. یعنی بر اساس این نظریه بود که مردم فقط در شرایطی باید به سایتهای دیگه لینک بدن که به نظرشون مطالب اون صفحه مرتبط و مفید باشه. نرخ پرش فقط شاخصی برای تحلیل میزان تعامل کاربران است. خب حالا ببینیم منظور از پرش یا بانس چیست. بیایید ببینیم داستان از چه قرار است و این دو مفهوم قرار است چه کمکی در محاسبه bounce rate بکنند. به دلیل شباهت زیاد نرخ پرش و خروج، خیلی کوتاه تفاوت این دو را توضیح میدهیم.

مهندسان و مدیران گوگل شامل Matt Cutts، Gary Illyes و john mueller در جوابهایی که به کاربران در توییتر دادهاند یا در کنفرانسها بارها تأکید کردهاند که از اطلاعات گوگل آنالیتیکس و نرخ پرش وبسایتها به عنوان فاکتوری برای رتبهبندی استفاده نمیشود. اصولا باید شرکت های ارائه دهنده تولید محتوا به درج کلمات کلیدی، علاقمندی مخاطب و پاسخگویی به تمام ابهامات کاربران اهمیت داده و در تولید محتوا از کلمات تخصصی استفاده نکنند، وجود تصویر و ویدیو می تواند مفهوم را در یک نگاه به مخاطب انتقال داده و متن جذاب تری را به وجود آورد. موضوعی که در سایت های محبوب و باکیفیت درصد پایین تری را شامل می شود. در ابتدای فعالیت حتی می توانید از خبرنگاران و وبلاگ نویسان فعال در عرصه های مرتبط و متناسب با کارتان بخواهید که مطالب و مقالات سایت شما را بخوانند و در صورت موافقت در سایتشان به شما لینک دهند. اگر با گزارشهای گوگل آنالیتیکس آشنا باشید حتماً شاخصی به نام نرخ خروج (Exit Rate) را دیدهاید.

کلمات کلیدی یاب

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مشاوره سئو وب سایت خود باشید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *